| Źródło: Artykuł Sponsorowany
Jak zwrócić towar do sklepu internetowego za granicą?
Zwracamy przesyłki kurierskie za granicę – co mówią przepisy unijne?
Wiele przydatnych informacji dotyczących zwracania przesyłki kurierskiej do sklepu internetowego za granicę można znaleźć w prawie unijnym. Okazuje się bowiem, że to właśnie dyrektywy Unii Europejskiej w dużej mierze decydują o tym, czy i w jakim terminie można zwracać zakupione za granicą towary.
Prawo Unii Europejskiej reguluje politykę zakupów i zwrotów towarów nabywanych i sprzedawanych między krajami członkowskimi. Na mocy prawa unijnego każdy konsument może:
- odstąpić od umowy zakupu w ciągu 14 dni od jej zawarcia;
- odesłać towar sprzedającemu w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki.
O czym warto pamiętać? Przede wszystkim o tym, że rezygnacja z zakupu i zwrot kupionego towaru jest prawem konsumenta w Unii Europejskiej i nie trzeba go w żaden sposób uzasadniać, ani prosić sprzedawcy o zgodę. Warto jednak zapoznać się z regulaminem sklepu i polityką zwrotów przed dokonaniem zakupu – w ten sposób można nie tylko dowiedzieć się, jak powinien przebiegać zwrot krok po kroku i kiedy w razie ewentualności będzie można spodziewać się zwrotu pieniędzy, ale też sprawdzić, czy sklep jest wiarygodny.
Kolejną istotną informacją jest to, że w przypadku zwracania towaru do sklepu za granicę, to konsument ma obowiązek zapłacić za przesyłkę. Sprzedawca, po otrzymaniu zwrotu, oddaje klientowi koszty zakupu produktu oraz jej wysyłki ze sklepu.
Pamiętaj jednak, że powyższe przepisy dotyczą jedynie krajów Unii Europejskiej. Inaczej sytuacja będzie zatem wyglądała w takich krajach jak Anglia, Szkocja czy Walia. Kupując w sklepach online z tych państw, najlepiej jest po prostu zapoznać się z polityką zwrotów i reklamacji.
Chcesz zwrócić towar do sklepu zagranicznego? Wybierz odpowiednią firmę
Wysyłając przesyłki kurierskie ze zwracanym do sklepu towarem, warto poświęcić nieco więcej czasu na znalezienie odpowiedniego kuriera. Jest to istotne nie tylko z tego względu, że nie każda firma oferuje przesyłki międzynarodowe, ale też dlatego, że to Ty będziesz płacić za dostawę – dobrze jest zatem wybrać opcję najbardziej korzystną.
Spółki Grupy GLS oferują usługi logistyczne w różnych krajach w Europie i na innych kontynentach. Firma kurierska GLS swój oddział posiada także w Polsce, co umożliwia bezpieczne, szybkie i tanie nadawanie zwrotów do zagranicznych sklepów internetowych.
Ile czasu trwa zwrot przesyłki do sklepu internetowego za granicę?
Z oczywistych względów logistycznych, transport przesyłki do sklepu zagranicznego zajmuje więcej czasu niż dostarczenie przesyłki krajowej. Nie oznacza to jednak, że przesyłki kurierskie GLS Poznań, Warszawa czy Kraków do Niemiec, Francji, czy Włoch będą dostarczane przez wiele dni. Korzystając z usług doświadczonej, mającej magazyny i oddziały w wielu krajach firmy – a taką z pewnością jest GLS – paczkę zwrotną do sklepu internetowego można dostarczyć w ciągu zaledwie kilku dni.
Na ogół paczki do Niemiec trafiają w ciągu dwóch-czterech dni do odbiorcy, a do państw takich jak Francja, Włochy czy Hiszpania – w ciągu ok. tygodnia. Jeżeli wysyłasz towar do Wielkiej Brytanii lub innego kraju spoza Unii Europejskiej, zorientuj się, czy wybrana firma kurierska obsługuje takie przesyłki.
GLS – szybkie, bezpieczne i tanie przesyłki międzynarodowe
Wiele punktów nadania i odbioru w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania, różne opcje wysyłki, pomoc przy pakowaniu towaru oraz możliwość śledzenia wysłanej paczki… to tylko niektóre udogodnienia oferowane przez firmę GLS. Jeżeli chcesz dokładnie zapoznać się z propozycją tej firmy kurierskiej, odwiedź stronę gls-group.com.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj